تحقیق در مورد چرا ورزشكاران غذا مي خورند 13 ص

مطالب دیگر:
📗کارآموزی در سازمان نقشه برداری كشور📗فلسفه اسلامی📗شبیه سازی چند پروتکل مسیر یابی AD HOC با استفاده از نرم افزارNS📗نرم افزار اندروید آرایش ، ماشین ، کارت ، عروس , لباس عروس📗پاورپوینت زندگینامه و ایده های نیچه📗پاورپوینت نظم درساختار📗امنیت شبکه های حسگر بی سیم📗سیستم مکانیزه دبیرخانه📗ساخت و بهره برداری ازیك سیستم سرمایش جذبی📗كیهان شناسی و تغییر نشانگان متریك📗پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی( فصل دوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)📗پیش بینی دما با استفاده از روش های هوشمند📗معرفی کامل رشته بدمینتون📗ارتباط بین طیف خروجی و كاواك در لیزر نیمه هادی📗کمی سازی سطح استرس با استفاده از سیگنالهای سایکوفیزیولوژی📗تایمر تخصصی بلندمدت مجهز به میكروكنترلر📗سیستمهای HVDC📗واقع گرایی📗آمادگی هاى لازم براى پرورش فضائل اخلاقى📗بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و میزان اضطراب در دانشجویان پسر و دختر
تحقیق در مورد چرا ورزشکاران غذا می خورند 13 ص ,چرا ورزشکاران غذا می خورند 13 ص,دانلود تحقیق در مورد چرا ورزشکاران غذا می خورند 13 ص ,چرا,ورزشکاران|1231409|ney
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان تحقیق در مورد چرا ورزشكاران غذا مي خورند 13 ص آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 13 صفحه

قسمتی از متن .doc :

چرا ورزشكاران غذا مي خورند؟

اگر از افراد عادي بپرسيد كه چرا غذا مي خوريد ، پاسخ انها احتمالا يكي از اين عبارات خواهد بود: ((براي زنده ماندن)) يا ((به خاطر اينكه گرسنه مي شويم)). در اين ميان اگر هم كسي خيلي شكم پرست و خوش اشتها باشد به طعم غذاها و لذت حاصل از آن هم اشاره مي كند.

همه اين پاسخها، مناسب و درست است اما هيچ يك پاسخ پرسش ما كه چرا ورزشكاران غذا مي خورند، نيست. دلايل زيادي براي تغذيه ورزشكاران وجود وجود دارد، اما مخرج مشترك همه اين دلايل يك چيز است(براي پيروز شدن، و براي ممتاز بودن در فرايند ورزش). امروزه اين گفته قديمي (0شما همان چيزي هستيد كه مي خوريد)) درباره ورزشكاران معناي جديدي يافته است كه ناشي از جهش باور نكردني علم زيست شيمي تغذيه در چند سال اخير است.

دلايل اختصاصي تغذيه ورزشكاران اساس برنامه تغذيه كامل ورزشي شما را مي سازد. به اين فهرست نگاه كنيد:

1. افزايش انرژي براي توان درازمدت 0هوازي و كوتاه مدت (غير هوازي9.

2. جايگزيني مواد از دست رفته از راه تعرق .

3. افزايش قدرت و توان بدن.

4. افزايش بافت عضلاني.

5. كاهش چربي هاي بدن.

6. افزايش بهداشت عمومي و اصلاح كاركرد تمام فرايندهاي بدن.

7. برطرف كردن درد.

8. افزايش تمركز حواس و ذهن.

9. ترميم آسيبها و بافتهاي جراحت ديده.

10. سرعت دادن به بهبود وضعيت بدن در بين تمرينات .

همان طور كه هيچ غذايي تمام فوايد فوق الذكر را يكجا در بر ندارد، هيچ ورزشكاري هم تمام دلايل فوق را در يك زمان در نظر نمي گيرد. به عنوان مثال جامع، فرض مي كنيم كه شما يك ورزشكار بدنساز هستيد كه هدفش از غذا خوردن افزايش اندازه عضلات است، بنابراين هدف شما مسلما از هدفهاي تغذيه اي يك ورزشكار سه گانه كه براي افزايش توان هوازي خود غذا مي خورد متفاوت است.

وظيفه شما در طراحي برنامه تغذيه كامل ورزشي اين است كه با توجه به آن دسته از هدفهايي كه به كارتان مي ايد اطلاعاتي را كه در اين زمينه در فصلهاي بعدي مي آوريم جمع آوري كنيد و به كار بنديد. براي دانستن چه و چگونه خوردن ، بايد هدفهاي ويژه اي را در نظر داشته باشيد. در عين حال كه آخرين يافته هاي علمي آمده در اين كتاب را باز مي خوانيد اين هدفها را در ذهن داشته باشيد.

امروزه دانش ورزش به سرعت رو به گسترش است. ديگر نمي توان تنها با تكيه بر استعداد و غريزه و توسل جستن به تمرينات ورزشي به عاليترين مدارج ورزشي دست يافت. تمام ورزشكاران- اعم از علاقه مندان امادگي جسماني و ورزشكاران مبتدي تا ورزشكاران نخبه- مي توانند با استفاده از دانش تمرينات ورزشي و تغذيه علمي، توان ورزشي خود را تا حد قابل توجهي ارتقاء دهند.

از ميان تغذيه علمي و تمرينات ورزشي، زمينه تغذيه علمي عوامل متغيرتر و پيچيده تر – و در عين حال ناشناخته تري – را معرفي مي كند. اما همين ((ناشناخته ها)) است كه با پيشرفت علم گره از رازشان گشوده مي شود وبه عنوان عوامل ضروري در تغذيه كامل ورزشي مطرح مي شود.

يشرفتهاي نوين در زمينه زيست شيمي تغذيه اي، دانش ما را درباره چه خوردن، چگونه خوردن، و چه موقع خوردن افزايش داده است. ما امروزه براي تعالي استانداردهاي موجود خود از امكانات زيست شيمي سود مي ج.ييم . در زمانه اي كه قهرماني غالبا با هزارم ثانيه اي تعيين مي شود، ورزشكاران چون شما بايد از هر منبعي براي بدست آوردن اين عنوان سود بجويد.

پس دريافتيم كه پرسش (0چرا شما غذا مي خوريد)) بايد پاسخهاي كافي و وافي داشته باشد. اين روزها، هر كسي كه تمرين مي كند و يا مسابقه مي دهد بايد يك جدول تمريني داشته باشد.

نيازهاي غذايي ورزشكاران

ورزشكاراني كه در بالاترين سطوح ورزشي رقابت مي كنند، از جرگه آدمهايي معمولي نيستند. در حقيقت ، ايشان در طبقه بندي آماري و پنهان در كامپوتر اداره نظارت بر مواد غذايي و دارويي جايي ندارند.

به راستي ، آنچه اداره نظارت بر مواد غذايي و دارويي ايالات متحده براي تغذيه پيشنهاد مي كند شباهتي به آنچه نياز داريم ندارد. اين اداره ، حداقل نياز غذايي براي برقراري سلامتي در افراد معمولي و كم تحرك را اندازه گيري كرده است- نه نياز غذايي لازم براي ورزشكاران پر فعاليت را.

با اين اوصاف، اگر باز هم دليل ديگري براي اثبات كم بودن مقدار پيشنهادي مذكور براي ورزشكاران مي خواهيد كافي است تا ناكافي بودن اين مقدار حداقل آمادگي جسماني توجه كنيد. امريكا، در كل، دچار سوء تغذيه است.

سوء تغذيه در ايالات متحده